nieuws
Alle berichten
- Filmpje over trajectmap
- Wensen voor scholing
- Techniek Doet lanceert website
- ICT trends in het onderwijs
- Eerst inschrijven op mbo
- Piet van der Hulst overleden
- Nieuwe leermiddelen - feb 2014
- Afwijken van de lesmethode kan
- Film over restauratiebakstenen
- EIB: 50% meer banen in 2019
- School Leen Prins krijgt aanjaagpremie
- Bouw speciale gast op nieuwjaarsontvangst Koning
- Poll. Hoe staat het met uw toekomstvisie
- Tips voor de eerste stagedag
- Constru Casa bedankt Wim en Platform
- Gielissen Beste Leerbedrijf ?
- Schilder^sCOOL 2.0
- Uitval leerlingen verder omlaag
- Werkplekspel stelt koper centraal
- Talenten aan het woord!
- Dag van de Bouw op 24 mei
Filmpje over trajectmap
19 maart 2014
Een digitaal stagewerkboekje. Dat is kortgezegd de trajectmap. Leerlingen en bedrijven aan elkaar koppelen voor een stage en vervolgens de activiteiten op de stage registreren. Digitaal, maar desgewenst ook geheel of gedeeltelijk op papier.
Dit filmpje laat de belangrijkste mogelijkheden van de trajectmap zien.
Een school wil graag dat leerlingen die stage lopen bijhouden wat ze op het leerbedrijf doen. Zoals urenregistratie, werkzaamheden en beoordeling. De trajectmap van het Platform voorziet daarin. In de trajectmap kunnen alle betrokken partijen hun eigen 'ding' doen. De leerling voert bijvoorbeeld uren in en de leermeester geeft een beoordeling.
Digitaal of op papier
In het kort is de trajectmap een digitale vervanging van het stagewerkboekje, maar wel met de mogelijkheid om onderdelen uit te printen, zoals bijvoorbeeld een beoordelingsformulier. Als het bedrijf op locatie niet over een PC of tablet beschikt kan de leermeester zijn beoordeling ook op een geprint beoordelingsformulier invullen.
Overzichtelijk
Leerlingen, ouders, bedrijven en docenten kunnen ieder in hun eigen omgeving inloggen. De school heeft hier het beheer over. Voor leerlingen is er ook de mogelijkheid om in te loggen via hun ELO omgeving, zoals Magister of It's learning. En het gebruiksgemak? Een gebruiker reageerde hierover: ‘het ziet er erg overzichtelijk uit; er is goed over nagedacht’.