nieuws
Alle berichten
- Wennen aan nieuwe namen
- AutoCAD gratis beschikbaar
- Gemiddeld opleidingsniveau stijgt
- Rekenen stap voor stap beter
- Tips voor open dagen
- Platform vult pers aan
- Correctievolgorde niet omgekeerd
- Ministerie over de vernieuwing
- Zijn uw leerlingen ook lui?
- Social media gedrag tussen docent en leerling
- Eric-Jan: Regiobijeenkomst goed bezocht
- Cspe nu onderdeel kwaliteit
- Vmbo 15 jaar! Durf te dromen.
- September mededelingen CvTE
- SPV regiodagen vernieuwing
- Efteling: Volg de bouw van de Baron 1898
- Geen gelijke kansen bij cspe
- Nieuwsbrief 12 Nieuw beroepsgericht
- Leuke leerling hoger cijfer?
- Veel stress in onderwijs
- Werkloosheid bouw en onderwijs daalt snel
Leuke leerling hoger cijfer?
10 november 2014
Uit onderzoek van Harvard’s Graduate School of Education en het Amerikaanse onderwijsadviesbureau Panorama blijkt dat leerlingen die qua karakter en interesse op hun leerkracht lijken een grotere kans op hoge cijfers hebben.
Volgens onderzoeker Hunter Gehlbach wordt de relatie tussen mensen sterker als zij gemeenschappelijke eigenschappen en interesses hebben. Hoewel leraren niet zo gauw fan zijn van Justin Bieber delen zij meer met hun leerlingen dan vaak wordt gedacht, aldus Gehlbach.
Uit het onderzoek komt naar voren dat leraren positiever zijn over leerlingen met wie zij eigenschappen en interesses delen. Volgens Gehlbach heeft dat ook invloed op de cijfers die leraren geven. Verwante leerlingen krijgen over het algemeen hogere cijfers dan leerlingen die gevoelsmatig verder van de leraar af staan.