nieuws
Alle berichten
- Nieuwsbrief 12 Nieuw beroepsgericht
- Leuke leerling hoger cijfer?
- Veel stress in onderwijs
- Werkloosheid bouw en onderwijs daalt snel
- Ouders bereid tot aanschaf tablet
- Training aanvraag promotiebeurs
- Overgang PO - VO
- Prototype leermiddelen
- Nederlandse winnaars op EuroSkills
- Tablets vrijgesteld van loonheffing
- Nieuw AutoCAD boekje
- Kerntaken Platform in korte film
- Leermiddelen - oktober 2014
- Gratis workshop upgrade praktijklokaal
- Wijzigen contactgegevens
- Nostalgist is de nieuwe interieurarchitect
- Jongens benutten talent niet volledig
- Toxic poster aanvragen
- Infradocenten naar Maasvlakte
- Poll over LOB
- Bouwkeet voor Tweede Kamer
Leuke leerling hoger cijfer?
10 november 2014
Uit onderzoek van Harvard’s Graduate School of Education en het Amerikaanse onderwijsadviesbureau Panorama blijkt dat leerlingen die qua karakter en interesse op hun leerkracht lijken een grotere kans op hoge cijfers hebben.
Volgens onderzoeker Hunter Gehlbach wordt de relatie tussen mensen sterker als zij gemeenschappelijke eigenschappen en interesses hebben. Hoewel leraren niet zo gauw fan zijn van Justin Bieber delen zij meer met hun leerlingen dan vaak wordt gedacht, aldus Gehlbach.
Uit het onderzoek komt naar voren dat leraren positiever zijn over leerlingen met wie zij eigenschappen en interesses delen. Volgens Gehlbach heeft dat ook invloed op de cijfers die leraren geven. Verwante leerlingen krijgen over het algemeen hogere cijfers dan leerlingen die gevoelsmatig verder van de leraar af staan.