nieuws
Alle berichten
- Subsidieregeling Praktijkleren
- 3D print grachtenpand
- Geïntegreerde leerroute
- Onderzoek aanbod BWI tweedejaars
- Veldraadpleging syllabus rekenen
- Rekentoets gaat door
- Praktijkopleidersbijeenkomsten
- Nederlandse Bouwprijs naar ‘Station Kapsalon’
- Themabijeenkomst Veiligheid in Praktijklokalen
- Scheikunde in BWI
- Bijeenkomsten Platform erkend door register leraar
- De praktijk van Freek Oort
- Doorgaan met creatief programma
- Regiobijeenkomsten voorjaar 2015
- Nascholing en lerarenregister
- Instroom vmbo en techniek stijgt
- Werkgelegenheid bouw stijgt fors
- Lessen op andere school
- Urennorm vmbo 3700 uur
- Jaar van de Ruimte 2015
- Meer meisjes in Betatechniek
Veldraadpleging syllabus rekenen
2 maart 2015
Het College voor Toetsen en Examens raadpleegt het onderwijsveld over de conceptsyllabus rekenen voor vo en mbo.
Via de link onderaan dit bericht kunt zich aanmelden voor de digitale veldraadpleging van 2 maart tot en met 26 maart 2015 en de fysieke raadpleging op 24 maart 2015.
Achtergrond
In mei 2014 heeft de commissie Bosker haar rapport gepresenteerd met aanbevelingen voor verbeteringen van de ontwikkeling, organisatie, inhoud en afnamecondities van de rekentoets vo en het centraal examen rekenen mbo.
De commissie Bosker beveelt aan de vo-rekentoetsen en de mbo-rekenexamens naar elkaar toe te laten groeien en één gezamenlijke syllabus rekenen te ontwikkelen voor vo en mbo voor de referentieniveaus 2F en 3F.
Syllabus rekenen vo, mbo, 2F en 3F
Op verzoek van het Ministerie van OCW is in september 2014 door het CvTE een syllabuscommissie rekenen ingesteld om één syllabus te ontwikkelen. De commissie – die bestaat uit docenten uit vo, mbo, pabo, ondersteund door Cito en SLO – heeft in februari 2015 een conceptsyllabus opgeleverd. De syllabus is bedoeld voor docenten in vo en mbo, rekencoördinatoren, uitgevers, (na)scholers en opleiders, toetsconstructeurs, en andere geïnteresseerden.
Veldraadpleging
De conceptsyllabus wordt met een toelichting zowel via een digitale als fysieke veldraadpleging voorgelegd aan docenten, rekenexperts en andere belanghebbenden. De resultaten van deze digitale veldraadpleging worden door de commissie afgewogen en verwerkt in een volgende versie van de syllabus die in april door het College van Toetsen en Examens zal worden vastgesteld en daarna aan het ministerie zal worden aangeboden.