nieuws
Alle berichten
- BWI inventaris over?
- Vereenvoudiging bekostiging
- Boysday voor techniek
- Registercode op certificaat
- Nieuwbouw kopers meer tevreden
- Vmbo en mbo voegen samen
- Keuzevakken betekent KIEZEN
- Bekostiging techniek
- Toetsitem ontwikkelaars gezocht
- Prototype praktijkopdracht daken
- 100 voorbeelden
- Finale NK Metselen 2016
- Na muisarm nu tabletnek
- Voorwaardelijk naar examenjaar
- Wetswijziging bevoegdheden
- Docentenstage op bijscholingvmbo
- Poll derdejaars leerlingen
- MOOC over puberbrein
- Cursusaanbod uitgebreid
- AutoCAD gratis beschikbaar
- Zoekfunctie van Adobe tijdens cspe
Nieuwbouw kopers meer tevreden
7 april 2016
Bouwbedrijven krijgen steeds betere cijfers van nieuwbouw-woningkopers. De klanttevredenheid steeg tussen 2008 en 2015 van 6,2 naar een 7. Het oordeel over de prijs-kwaliteitverhouding steeg naar een 7,5. De kans dat een consument een bouwbedrijf vervolgens aanbeveelt bij een kennis is zelfs zeer groot.
Dit zijn enkele uitkomsten van een acht jaar durende enquête-onderzoek door Stichting Klantgericht Bouwen.
De Groot, directeur van de Stichting Klantgericht Bouwen: "Bij de oplevering gaat het om gemiddeld zeven opleverpunten per woning, vaak kleine dingen die eenvoudig te verhelpen zijn. De snelheid waarmee ze vervolgens door het bouwbedrijf opgepakt worden is veel belangrijker dan het aantal. Ben je bereikbaar, geef je waardevol en vakkundig advies, krijgt de klant genoeg tijd om te beslissen over meer- en minderwerk? Dat maakt een hoop uit. Maar de kern is dat ‘tevredenheid’ staat of valt met het nakomen van afspraken.”