nieuws
Alle berichten
- Leraar van het jaar
- Succesvolle VMBO beroepenwedstriijd in Breda
- Houding achter beeldscherm
- Wet lerarenregister aangenomen
- Uitwerking alternatief rekentoets
- Cspe 'grijze vlekken' exemplaren
- Voorbereiding op de cspe’s
- Opslaan antwoorden toetsenbank
- Lerarenregister jaar uitgesteld
- Kamerbrief sterk beroepsonderwijs
- Toptalent op uw school?
- Vmbo beroepenwedstrijd in Breda
- Sportieve ontwikkelaar creatieve modulen
- Ook GL doorstroomrecht naar havo
- Platform actief op Facebook
- Twee nieuwe keuzevakken beschikbaar
- Steenspil maakt Tyrannosaurus Rex
- Bouw trekt verder aan
- Kingspan College
- Halfsteensverbanden
- Vinger opsteken
Vinger opsteken
23 januari 2017
'Vinger opsteken vergroot sociale ongelijkheid’
Je vinger opsteken wanneer je het antwoord weet? Frans onderzoek wijst uit dat het de sociale ongelijkheid tussen leerlingen vergroot. Dat schrijft Het Nieuwsblad in België.
Het bericht volgt op psychologisch onderzoek van de universiteit in de Franse stad Poitiers. Voor dat onderzoek werden bijna duizend leerlingen verdeeld in twee groepen. Eentje waarin leerlingen hun vinger opsteken als ze het antwoord weten. Een andere waarin de kinderen dat niet mochten doen.
Het bleek dat leerlingen die hun vinger niet moesten opsteken en uit gezinnen met een lage sociaal-economische status kwamen, opvallend beter scoorden dan degenen die dat wel moesten doen.