nieuws
Alle berichten
- Schoolexamenbank
- CvTE gaat over kwaliteit centraal examen
- Grote klassen in Nederland
- Vakkenpakket bij overstap
- BWI: . . . en Interieur
- Scholing voor de Timmerindustrie
- BWI op vakHAVO
- Aanbrengen dakbedekking (aanbod)
- Wat moet en wat mag rond examinering
- Informatiebijeenkomst cspe 2018
- Tenminste een 4 voor een keuzevak
- FD: Ipad verdringt papieren bouwtekening
- Regiobijeenkomsten najaar 2017
- The Dutch Windwheel
- Vakcodes DUO
- Variëren in onderwijs werkt beste
- Circulair bouwen verjongt imago sector
- Bouwketen zoekt veel vakmensen
- Landelijke Studiedag 2017 terugblik
- Welke diensten stelt u op prijs?
- Excursie Talentstad
Variëren in onderwijs werkt beste
3 juli 2017
Leraren die variëren in de manier waarop ze les geven en daarbij gebruik maken van ICT, krijgen de beste resultaten. Dat meldt Kennisnet op basis van hun tweejaarlijkse monitor.
Uit het onderzoek 'Vier in balans-monitor 2017' blijkt dat de manier waarop leraren ICT inzetten vooral impact heeft op de motivatie van de leerlingen en hun onderwijsprestaties. De inzet van ICT maakt het ook mogelijk efficiënter les te geven.
Kennisnet baseert zich voor het onderzoek op de input van 5000 leerkrachten, bestuurders, schoolleiders en ouders in het primair en voortgezet onderwijs en middelbaar beroepsonderwijs.