nieuws

BN start nieuwe campagne op social media

BN start nieuwe campagne op social media

21 januari 2021

Bouwend Nederland daagde bekende 'TikTokkers' uit om bouwchallenges te doen met behulp van jongeren uit de bouw en infra.

Onlangs is Bouwend Nederland met een nieuwe campagne gestart om jongeren te enthousiasmeren om te kiezen voor een BBL-opleiding in de bouw en infra. De campagne wordt voornamelijk op YouTube, Snapchat en TikTok gedeeld, de kanalen waar de doelgroep de meeste tijd besteed. Op deze manier wil de sector jongeren enthousiasmeren om te kiezen voor een BBL-opleiding in de bouw en infra.

Wekelijks een video
Vanuit de campagne wordt gedurende vijf weken elke donderdag een nieuwe video op het YouTubekanaal van 'Je Gaat Het Maken in de Bouw' gezet. De campagne wordt onder de aandacht gebracht van de doelgroep met advertenties op Instagram, Snapchat en Youtube. Daarnaast delen de drie bekende TikTokkers, met gezamenlijk een bereik van zo'n 800.000 jongeren, verschillende TikToks die zij hebben opgenomen tijdens de challenges bij de opleiders.

Jongeren kunnen meedoen aan een thuischallenge en online in gesprek met een chatbot, die hen helpt de juiste BBL-opleiding bij hen in de buurt te kiezen.

Meer informatie over deze campagne