nieuws

Skyline campagne gelanceerd

2 april 2008

Op 31 maart werd op het Rijnlands Lyceum in Oegstgeest het startschot gegeven voor de campagne ‘The Skyline is Yours’. Deze campagne is een initiatief van werkgeversorganisatie (Bouwend Nederland), werknemersorganisaties (FNV Bouw, CNV Hout en Bouw) en kenniscentrum Fundeon. Nederland staat voor een enorme bouwproductie de komende jaren.

 TSiY kick-off 1 (original size)
(v.l.n.r.) Elco Brinkman (Bouwend Nederland), Dick van Haaster (FNV Bouw) en Arend van Wijngaarden (CNV Hout en Bouw)

Om jongeren enthousiast te maken voor een baan in de bouw- en infrasector lanceerden Elco Brinkman van Bouwend Nederland, Dick van Haaster van FNV Bouw en Arend van Wijngaarden van CNV Hout en Bouw maandag 31 maart de drie jaar durende instroomcampagne op de middelbare school in Oegstgeest. De drie voormannen vlogen vanochtend symbolisch langs de Rotterdamse skyline naar school, om daar vervolgens gastcolleges te geven aan de leerlingen over de interessante en afwisselende carrièremogelijkheden in de bouw- en infrasector. “Het is belangrijk dat iedereen die betrokken is bij de werving en het opleiden van nieuw talent de handen ineen slaat om jongeren binnen te halen én te houden. Hoe meer onderwijsinstellingen en bedrijven in de bouw- en infrasector meedoen, des te krachtiger de uitstraling van deze campagne”, aldus Elco Brinkman, voorzitter Bouwend Nederland.

TSiY kick-off 2 (original size)
Leerlingen van het Rijnlands Lyceum, Sven, Nanne, Roxanne en Adriaan, winnen helikoptervlucht via prijsvraag over bouw- en infrasector.

De campagne ‘The Skyline is Yours’ die de jongeren moet enthousiasmeren voor de bouw- en infrasector, duurt minimaal drie jaar. Zowel op televisie als in gedrukte promotiematerialen, zowel online als middels voorlichtingscentra en persoonlijk contact op de scholen en tijdens de Dag en Week van de Bouw zal de campagne zichtbaar zijn in Nederland. De website www.debouwmaakthet.nl vormt de rode draad in de campagne, deze geeft jongeren letterlijk een kijkje in de wereld van de bouw en infra. De jongeren zullen in fases en via verschillende kanalen worden aangesproken om ze te werven.