nieuws
Alle berichten
- Veldraadpleging: "VMBO Herkend"
- Hout- en meubelbranche beroepenwedstrijden
- Infra heeft beste praktijkopleider
- Salland kozijnen
- Geen leerlingvergoeding laptop
- Innovatie: asfaltreparatie met infrarood
- Zonder ambachten geen diensten
- Lerarenbeurs - poll: wat voor u?
- Maatschappelijke stage vanaf 2011 verplicht
- Innovatie: geintegreerd zonnepaneel
- Idee: PSO wedstijd
- Bestrijding tekorten techniek succesvol
- Leermiddelenmonitor 2009/2010
- Veiliger onderhoud op hoogte
- Zilveren oorkonde ‘Skyline’-stand
- SintLucas zoekt vmbo scholen
- Cito en CvE winnen examenprijs
- Innovatie: vloeibaar behang
- Docenten werken door tot 67
- Bouwtechniek levert beste praktijkopleider 2009
- Evaluatie communicatie Platform
Salland kozijnen
3 februari 2010
Op 27 januari vond de regiobijeenkomst plaats bij Salland kozijnen in Lemelerveld. Het CITO gaf op kosten van het Platform een examentraining over het beoordelen van het landelijk cspe examen en de directeur van Salland kozijnen gaf een enthousiaste rondleiding.
Rondleiding Salland kozijnen
Voorafgaand aan de rondleiding door het bedrijf werd een filmpje over het maken van kozijnen getoond. Het filmpje is ook interessant voor leerlingen en blijft beschikbaar onder downloads | regiobijeenkomsten downloads. Daar is het filmpje ook in hoge resolutie te downloaden.
Examentraining Cito
De examentraining van het Cito is erop gericht om meer eenheid te krijgen in het beoordelen van het cspe en het volgen van het correctievoorschrift. Het bleek dat de training geen overbodige luxe is: de docenten gaven aan de hand van het correctievoorschrift dezelfde leerling een cijfer varierend van een dikke onvoldoende tot een acht.
Uit de bespreking kwam naar voren dat de docenten een eigen beoordeling gaven aan het werkstuk en het correctievoorschrift niet altijd even nauwgezet volgden.
CITO wil met deze training benadrukken dat examens alleen landelijk goed beoordeeld kunnen worden als docenten het correctievoorschrift op de juiste wijze volgen. Als namelijk steeds blijkt dat het cijfer te hoog uitvalt, wordt de N-factor onjuist bepaald en het examen het jaar erop (onterecht) moeilijker.