nieuws
Alle berichten
- PO/VO-raad reageert op regeerakkoord
- Onderwijs in regeerakkoord
- Regiobijeenkomsten najaar 2010
- Opleiding Machinist Grondverzet nu ook in Arnhem
- Enquête taal en rekenen
- Innovatie: plafondplaat als luidspreker
- OCW maakt landelijk register diploma's
- Salaris belangrijkste bij beroepskeuze
- Basisveiligheid Antwoorden sleepvragen
- Toetsenbank nieuwe layout
- School en centraal examen even zwaar (met uitslag poll)
- Facebook niet goed voor studieresultaten
- Bouw een ideaal examen Bouwtechniek
- CAO onderhandelingen verder na vakantie
- School kan keuze techniek sturen
- Van BB via KB naar mbo bekostigd
- PSO box met 100 techniekopdrachten
- Salarissen op nullijn
- Samenwerking scholen en bedrijven in TechNet
- Vmbo Bouwtechniek verder als vmbo Bouwen, Wonen en Interieur
- Netwerkschool mbo van start
Facebook niet goed voor studieresultaten
25 augustus 2010
Recent onderzoek toont aan dat jongeren die tijdens hun studie ook op Facebook zitten lagere cijfers halen. Ook doen ze bijna twee keer zo lang over een opdracht.
Vóór de tijd van internet en commerciële zenders op TV, werd je tijdens je studie alleen afgeleid door muziek. Verder kon je je aandacht bij de studie houden.
Jongeren leren om meer dingen tegelijk te doen, zoals MTV op TV, studeren en MSN'en. Volgend onderzoek kunnen de hersenen bepaalde verbindingen leggen om goed te multitasken. Je kunt leren om meerdere dingen tegelijk te doen, waar aandacht voor nodig is. Maar leer je dan ook beter?
Recent Nederlands-Amerikaans onderzoek toont aan dat jongeren die tijdens het studeren veel op sociale-netwerksites als Facebook, Hyves of MySpace zitten, gemiddeld een punt lager scoren bij proefwerken.
Volgens het onderzoek kunnen hersenen zich niet gelijktijdig op twee dingen concentreren. Over een opdracht doen ze gemiddeld 1,8 keer zo lang.
Klik hier voor meer informatie op de site van de Open Universiteit.