e-learning portal
E-learning portal
- E-learning portal overzicht
- Basisveiligheid
- Toetsenbank
- Toetsenbank: Cijfer voor toetsen
- Trajectmap
- Kader!
- E-Learning FAQ
- Supportdesk inloggen met Entree (Kennisnet)
- Inloggegevens van leerlingen resetten
- Toetsen: inzien in portal
- Toetsen: klaarzetten in portal
- Toetsen: taxonomiën
- Toetsen: tips van een docent
Toetsen: tips van een docent
De theorie die bij het examenprogramma hoort blijkt lastiger dan menig leerling denkt. Alleen even snel door theorie scrollen is niet voldoende. Misschien helpen onderstaande tips van een van de BWI docenten u.
- Voor alle profielmodulen en de meeste keuzevakken is een eindtoets in de e-learning portal te vinden. Als de leerlingen slecht scoren op de toetsen voor de profielmodulen, dan zullen ze ook slecht scoren op het CSPE, want die toetsen zijn echt niet makkelijker."
- "Ik laat de leerlingen de lesstof twee keer doorlopen. Ook laat ik ze presentaties in PowerPoint vullen. In het opmerkingenveld zeg ik wat er op de dia moet komen te staan."
- "Tijdens de praktijkopdrachten nemen we alle moeilijke vaktermen zoveel mogelijk door. We oefenen bijvoorbeeld op de werkbank aan het begin van de les wat Peil is, dan zeggen ze in koor bovenkant afgewerkte begane grondvloer."
- "De toetsen in de portal zijn niet in te kijken. Het Platform wil een onafhankelijk cijfer afgeven en de toetsen van het CSPE zijn immers ook niet in te kijken. Wat je wel kan doen is jezelf aanmaken als leerling en zelf de toets maken om een indruk te krijgen. Dat heb ik ook gedaan."
- "Waar wij tegenaan lopen is dat leerlingen theorie 'doorbladeren'. Dan is het niet raar dat ze onvoldoendes halen."
- "Ik heb leerlingen met dikke onvoldoendes en leerlingen met hele hoge cijfers voor de toetsen tussen de 7 en 8,5. De hoge cijfers komen doordat leerlingen tijdens het doorlopen van de theorie aantekeningen maken. Dat scheelt dus blijkbaar enorm."
- "En verder misschien handig om te weten: in het PTA voeren we 3 cijfers in. De praktijk telt 2 keer, tekenen en ICT opdrachten 1 keer en de theorietoets scoort 2 keer. Dan scoren de leerlingen denk ik net zoals ze het op het CSPE gaan doen. Daar scoren de minitoetsen ook altijd lager als de praktijk."