nieuws
Alle berichten
- Wedstrijd PO-VO werkstukje
- PrO: lespakket voor PrO scholen beschikbaar
- Lid vaststellingscommissie BWI van het CvTE
- Regiobijeenkomsten voorjaar 2025
- Windesheim biedt modulaire BWI scholing
- Septembermededeling CSPE 2025
- Hogere werkdruk door doorstroomtoets
- Afbouwprofs zijn mooimakers
- K08 Vloeren
- Bouwbeurs kaarten voor leerlingen
- Vernieuwde keuzevakken
- Nieuwe syllabus BWI voor CSPE 2027
- SketchUp voor creatief technisch onderwijs
- Belle Dijkstra: docent BWI en rolmodel
- K10 Bijzonder metselwerk
- VO-signaal Stage (Voion)
- Regiobijeenkomsten najaar 2024
- Aanmelden voor Skills Talents
- Leerling met kleurenblindheid
- CSPE enquête 2024 rapportage
- Kleurenleer animatie
CSPE enquête 2024 rapportage
9 juli 2024
Ook in 2024 is aan docenten gevraagd wat zij van het CSPE vinden. Ondanks dat de enquête dit jaar korter open stond - van 1 april tot 16 mei - is die voor BWI toch vaker ingevuld (93 keer t.o.v. 76 keer in 2023).
De reden voor het korter openzetten heeft te maken met het gebruik van de resultaten voor het vaststellen van de N-term. In voorgaande jaren werd de resultaten twee keer ‘opgehaald’. Een keer voor het vaststellen van de N-term en een keer aan het eind van de afnameperiode (juli). Omdat de ervaring leert dat tussen de resultaten weinig verschil zit, maar het maken van twee verslagen wel extra kosten met zich meebrengt is er dit jaar voor gekozen de enquête in mei te stoppen.
Hieronder kunt u de rapportage downloaden. Een aantal zaken uit het rapport:
- 84% vindt het grijze vlekken exemplaar van meerwaarde bij de voorbereiding.
- 65% vindt dat de instructiefilmpjes meerwaarde hebben voor de leerling, 23% vindt dat niet en 13% heeft ze niet gebruikt.
- 98% van de docenten geeft voor de blauwe versie aan dat alle opdrachten binnen de inhoud van de syllabus passen. Voor de rode versie is dat percentage 92%.
- Gemiddeld vindt driekwart van de docenten dat de moeilijkheidsgraad op niveau is. Opmerkelijk is BB Rood onderdeel A. Daarvan vindt ongeveer de helft dat het op niveau is, 20% vindt het te makkelijk en 25% te moeilijk.
- Gemiddeld maakt 65% van de docenten gebruik van het meegeleverde digitale correctievoorschrift. Daarvan vindt iedereen (blauw) en 87% (rood) dat het meerwaarde bij de correctie heeft.